tirsdag 31. august 2010

Sopptur!

Siden høsten har kommet betyr det som regel sopptur i skogen! Hender jeg leser bladet Vi med Hund, og siste nummer inneholdt en artikkel om en hund, en papillon faktisk, som var trenet til å finne kantareller i skogen. Ganske fasinerende, og jeg tenkte da at DET må jo min papillon kunne gjøre også! Fryktelig praktisk ville det være, så kunne jeg sitte å slappe av mens han fant sopp for meg. Perfekt plan tenkte jeg, og vi dro avgårde til Rognsåsen i dag tidlig. Fikk med meg min mor også, sånn i tilfelle det skulle være veldig mye sopp der og lillevofs ikke fikk med seg alt. Hadde med stol og fant et fint sted oppi skogen der å sitte. Men så var det lillevofs da..........



Tror dere han fant noe sopp.......?

Han må ha gått glipp av disse kantarell genene, har sikkert noe å gjøre med at han er 1/2 chihuahua.

Så heldigvis at min mor var med da, for hun var riktig så effektiv!





Nesten som rett fra butikken:)

Vi får heller legge oss i hardtrening og satse på at lillevofs er en smule mer intressert til neste sesong. For det hadde vært skikkelig kult, ikke sant...? :)

2 kommentarer:

  1. men du må jo trene han også da:P
    hehe, tror ikke papillon'en fra Vi med hund lærte det av seg selv :P hehe...

    SvarSlett
  2. Tror du ikke Silje....?Hmm....rart.....

    SvarSlett