lørdag 7. mai 2011

Den "nye" terassen

Her kommer årets første terasse-innlegg! Blir nok flere, for er jo ikke ferdig med planting der ute og paviljongen har ikke kommet opp enda. Jeg er så fryktelig glad i terassen vår, og er nesten mer der ute enn inne om sommeren. Deilig og stille, ikke noe innsyn, sol hele dagen, rett og slett en perfekt terasse! Dette er det vi har fått gjort så langt!

Gulvet har blitt vasket med høytrykkspyler og skrubbet med kost, for det fikk et nytt lag med terassebeis i fargen Teak.


Terassegulvet før.....


Terassegulvet etter!


Hagemøblene våre ble et kapittel for seg selv i år...vi har hatt en tregruppe de siste to årene, og planen var i år å kjøpe nye hagemøbler. Tregruppen var mørkebrun og vi har hatt mørkeblå puter i den.....(ikke spør hvorfor...) Så jeg gledet meg til å bytte den ut! Men så fikk jeg plutselig et innfall om å male møblene hvite! Det hadde i grunn passet bedre inn på terassen og gitt den litt romantiske stilen jeg lette etter i år. Som tenkt så gjort!(?) Jeg har klart å glemme å ta før-bilder av møblene, men dere kan sikkert se det for dere....

På vei til hvite hagemøbler!  



Så skulle det vise seg at det å finne puter til disse møblene var lettere sagt en gjort, evt tenkt enn gjort......For et forferdelig dårlig utvalg av hageputer med lave rygger det finnes der ute! Egentlig visste jeg om det, det var en grunn til at jeg endte opp med mørkeblå puter sist....og hadde jeg visst at vi skulle beholde disse møblene i år så hadde jeg lett mer på salget i fjor høst....Men, altså jeg lette overalt, og da mener jeg nesten bokstavelig talt OVERALT! Det lille jeg fant var i gyselige blomstrete mønstre og farger, og i tillegg ekstremt dyrt! Vi snakker typ 600 kr for en pute liksom.....Det er da flere enn oss som har sånne hagemøbler!? Dask på lanken til både plantasjen,jysk,bohus og skeidar! 


Endte til slutt opp med puter fra kid, uten rygg i det hele tatt.....men ble veldig fornøyd! 

 






Sånn ble det altså! Hva syns dere? Litt planting igjen nå, så er terassen sommerklar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar