fredag 24. juni 2011

Må nok bare innrømme det igjen....

Nok en gang har det dukket opp noe i denne verden av bare-tilsett-vann-kaker, som faktisk var en veldig positiv overraskelse! Nemlig denne:


 Som mange andre har jo også jeg kastet meg på denne cupcake-bølgen som herjer landet, og ikke mist blogglandia for tiden, og når jeg så denne i butikken måtte jeg bare prøve. Pakken kommer ferdig med både former og pynt, altså man trenger ikke tenke mye selv! Noe som kan være greit noen ganger! Dette er red velvet muffins med vanilje-smørkrem, og det mest fasinerende syns jeg var at deigen og også selve muffinsene faktisk ble rosa! Har sett på cake-boss at de lager red velvet kaker, men aldri sett noe oppskrift på det....noen der ute som har en til meg? Ble ihvertfall utrolig stilig med rosa cupcakes med rosa smørkrem.



Men det som overrasket meg mest var likevel glasuren. Det er få ting jeg syns er mer kjedelig enn glasuren som følger med sånne ferdig kaker......en ting er å lage en kake og pimpe den opp med en god glasur, da kan man faktisk nesten lure meg også. Men disse melis greiene som føler med...nei....Men glasuren i denne pakken skal blandes ut med smør og vann, og den smakte faktisk ikke så langt unna den smørkremen jeg pleier å bruke! Eneste var at jeg måtte bruke mye mindre vann enn det som sto på pakka, ellers hadde smørkremen blitt altfor tynn. Så prøv dere forsiktig frem, ser jo bedre ut med en tykk smørkrem som kan sprøytes pent på. Samme pakke finnes i grønn farge, ikke prøvd denne men kanskje noen andre har?



Må likevel få legge ved en link og et tips om min foreløpige favoritt på cup-cake fronten, nemlig Magnolia Bakery sine Vanilla cupcakes med vanilla buttercream Nam! (Søk på Magnolia i søkerfeltet for oppskrift). Sånn ser det ut når jeg lager dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar