mandag 6. desember 2010

Cupcakes!

Etter inspirasjon fra Sex and the Citys Magnolia bakery, og min gode kollega Rita bestemte jeg meg i går for å bake cupcakes! Jeg er glad i å bake, men helst når jeg kan bake i fred og ikke stresse. Derfor har det blitt mindre baking etter at lillegutt kom. Men i går kveld fikk jeg kose meg på kjøkkenet mens papsen og lillegutt kosa på sofaen, og resultatet ble dette:


Oppskriften har jeg hentet fra http://www.detsoteliv.no/, opprinnelig kommer den fra boka "More from Magnolia- Recipes from the worlds famous bakery". Disse heter Vanilla Vanilla, altså vaniljecupcakes med vaniljeglasur, og skal vistnok være de mest populære cupcakes på bakeriet.


Deigen min var nok til ca 18 stk store cupcakes, fyllt i xl-former fra Rema 1000 (Takk Rita..). Oppskriften var nøyaktig og grei å følge (noen ganger syns jeg man kan ende opp med litt lite mel, litt mye melis osv når man føler en oppskrift nøyaktig) Glasuren på de rosa og grønne er vanilla buttercream, mens de brune er chocolate buttercream.


Ble i grunn fornøyd med utseende, syns faktisk de lignet cupcakes:) Og nei, det er ikke altid det jeg baker ser ut som det det faktisk er.

Nå valgte jeg å ikke pynte disse, rett og slett fordi jeg syns de ble rimelig søte som de var og følte det ville bli litt mye med kakepynt oppå her igjen. Men de hadde nok kanskje blitt penere med, og skulle de vært til en fest hadde de nok trengt litt pynt.


Siden jeg gjerne baker mye og ofte sier det seg selv at kakene ikke kan forbli her i huset. Egentlig har jeg stort sett ikke lyst på kake når jeg har stått og holdt på med de en stund (og smakt litt for mye på både deig og glasur.....). Endel ting fryser jeg, men som oftest donerer jeg det bort til noen som trenger det mer enn meg.....denne gangen mx-sport myren......:) Har ikke hørt tilbakemeldinger enda, men får håpe de har kosa seg i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar