tirsdag 12. april 2011

Hagerommet

Skal prøve å få lagt ut litt bilder av hagen i år, for den syns jeg er ganske fin på våren og sommeren. Jeg er ikke akkurat spesielt hageflink, så det er ikke det mest avanserte jeg har nedi der....er ikke alt jeg har plantet selv engang, endel sto her når vi flyttet inn. Men jeg syns det er superkoslig å rusle rundt og ordne litt i beddene. Syns også det er kjempefint å ha litt frukt og bær i hagen, finnes vel ikke noe bedre enn å hente tomater og bringebær til sommermiddagen i egen hage? Skulle ønske jeg var bedre på å få frem krydderplanter, for det syns jeg er fantastisk å ha tilgang på rett utenfor kjøkkendøren. Men det har jeg hatt mange dårlige erfaringer med så det har jeg egentlig gitt opp litt. Men jeg har tomater, jordbær, bringebær og plommer i hagen. Og prøver å bruke det så mye som mulig når de har frukt.

I beddene i hagen har jeg mest stauder. Men vel så koslig (og litt lettere å holde fritt for ugress...) syns jeg det er med potter og krukker. Jeg fyller opp verandaen så mye jeg kan med sommerblomster hvert år.

Er jo enda litt tidlig å begynne å tenke på sommerblomstene, men siden solen har gjort en god innsats de siste ukene har jeg tatt sjansen på å plante ut litt påskeliljer og stemor på trappa vår. Syns det er koslig å forandre pyntet ved inngangspartiet etter årstidene, og nå følte jeg det ble vår på trappa vår:)






Nå er lillegutt i seng, hotel cæsar er straks på skjermen og middagen er snart klar:)

Kos dere i kveld folkens!


1 kommentar:

  1. Koselig foran inngangsdøren:) Ikke akkurat veldig "blomster-Finn" jeg heller, så blir noe enkelt i vår hage også! Vil ha jorbærrenner da, det er godt :D

    SvarSlett