søndag 10. april 2011

For en herlig dag!

For noen flotte dager vi har hatt i det siste dere! Vinteren slipper taket for alvor, ikke et sekund for tidlig spør du meg! Etter litt sykdom forrige uke kom denne helgen som bestillt. I går tok farmor med seg lillegutt ut noen timer, så jeg fikk vasket hele huset. Fikk også vasket x antall maskiner og endelig tørket tøyet ute! Syns det er herlig med frisk luft i nyvasket tøy. Og det finnes vel knapt noe bedre enn å gå å legge seg i rent sengetøy som har tørket i vårvinden ute....? Alt av dyner og puter fikk også luftet seg og nå lukter hele huset friskt og rent. Utrolig hvor mye mer effektivt huarbeidet går når man får noen timer for seg selv!

I dag begynte lillegutt dagen kl halv åtte, noe som sikkert ikke er så aller værst, meeeen dog.....litt tidlig på en søndag syns nå jeg. Men det syns ikke han, han er i storform fra det øyeblikket han slår øynene opp. Så vi tok han oppi senga vår og hadde en skikkelig søndagsmorgen alle 3, med tegnefilm under dyna.


Etterpå ble det frokost og en real vask av terassen, så nå er den klar til bruk. Verandaen vår er omtrent som en andre stue hos oss på sommeren. Vi sitter stort sett bare der, og spiser middag der nesten hver dag. Lurer på å kjøpe noen nye hagemøbler i år....eller muligens male de gamle...? Vi får se:) Utpå formiddagen puttet vi lillegutt i vogna og gikk oss en lang god tur ned til elva. Herlig å sitte der å kjenne sola virkelig varme. Lillevofsen er også meget fornøyd med at snøen er borte og han storkoste seg og vimset rundt i vannkanten.


Herlige Porgrunn i vårsola



Nå har kjæresten tatt seg en sykkeltur, lillegutt tar seg en lur i vogna på verandaen og jeg...ja jeg sitter jo her og blogger da. Etterpå blir det 80 årslag til min bestemor, lillegutt sin oldemor. Blir nok koslig. Og jeg gleder meg til å prøve bunaden på mini for alle første gang...:)  

Håper dere har en fantastisk helg folkens, nyt hver eneste solstråle!

2 kommentarer: