fredag 25. februar 2011

Syke igjen......

Jeg skrev jo i forrige innlegg at vi var litt pjuske begge to, både jeg og lillegutt.........men det viste seg å bli en litt lengre runde enn vi hadde håpet på. Nå har det lille hjertet mitt fått falsk krupp...og jeg har fått lungebetennelse. Og det er virkelig ikke morro når de små er syke.......natten til i dag ble lang, med mange turer ut på verandaen i snøen med en trøtt liten lillegutt som strevet med pusten. Det funket heldigvis bra med frisk luft så vi ventet med å reise til legen til i dag tidlig. Men da var han også såpass tett at jeg ikke ville vente lenger. Hos legen fikk vi kortisontabletter, men ellers er det jo ikke så mye annet å gjøre enn det vi allerede gjør. Hostesaft, paracet, frisk luft, nesedråper og masse masse kos. Siden vi først var hos legen nevnte jeg at jeg ikke følte meg helt i form jeg heller. Har nesten ikke rukket å kjenne etter de siste dagene og har vel egentlig tenkt at jeg har følt meg dårlig pga lite søvn de siste nettene. Men neida, leget lyttet på meg og ingen tvil om at det var en lungebetennelse på gang i tillegg til bihulebetennelsen.

Jeg fikk ihvertfall medisiner og regner med at formen kommer seg raskt nå. Det værste er selvfølgelig lillegutt...skulle mer enn gjerne bytta med han. Nå er han sliten, etter mye hosting og lite søvn.  Pusten virker noe lettere nå etter kortisonen, så får vi se til kvelden hva som skjer da. Krysser alt jeg har for at han kan få en litt bedre natt i natt. Stakkars lille herligheten min, det gjør vondt i et mammahjerte å ikke kunne hjelpe han mer....



Så det er status herfra! Planene for fredagskvelden er å holde seg langt under pleddet på sofaen og pleie formen!

3 kommentarer:

  1. Nei huff Siri! Stakkars dere! Også er det dåp i morgen attpåtil? :/ Håper formkurven stiger betraktelig hos dere begge. God bedring! :)

    SvarSlett
  2. Håper dåpen gikk bra idag, og at formen bare blir stigende for dere alle.. La våren komme fort!!

    SvarSlett
  3. tusen takk dere:) Ja var en litt hard runde dette, men vi fikk en fin dag i går takket være en kjapp oppstart med antibiotika. Du har jo fått dosen din i vinetr du også Silje, våren er virkelig velkommen ja!

    SvarSlett