søndag 30. januar 2011

Back in business!

Endelig er en uke med sykdom over, det har føltes evig lenge.......kjempefrustrerende å ligge syk når man har masse som skulle vært gjort og en liten tass å ta vare på. Hele forrige uke fikk jeg stort sett ikke gjort annet enn å sove og gjøre mammajobben best mulig. Så, jeg er glad for at det nå slipper taket og ting begynner å komme tilbake til normalen igjen!

Så ,litt oppdatering da!

Lillegutten vår vokser i rekortfart og enda endel tøy har blitt pakket bort! Godt det har vært mye salg rundtomkring så vi har fått handlet inn endel i litt større størrelser også. I tillegg har jeg vært så heldig å arve en masse tøy fra en venninne (Takk Therese!), så da fikk vi fyllt opp klesskapet endel der også:) Han er også fantastisk morsom om dagen, og blid som en sol! Han har blitt mye mer opptatt av det som skjer rundt han, og har begynt å gripe etter leker og ting. Utrolig gøy å se hvordan han lærer og utvikler seg omtrent fra dag til dag.


For en ukes tid siden begynte vi å legge han på sitt eget rom. Det er ikke mer enn ca 3 meter fra vårt rom, så med dørene åpne blir det ikke så mye lenger unna enn før, men han er nå iallefall på sitt eget rom :) Vi valgte å prøve siden jeg har hostet mye om natta den siste uka, og lillegutt ble forstyrret endel. Litt rart å ikke skulle ha han rett ved siden av senga, men også veldig gøy å endelig begynne å bruke det rommet som har stått tomt så lenge. Rommet som vi pusset opp forrige sommer, mens magen vokste og vi ventet på høsten. Få brukt den fine senga og alle tingene som jeg har gått å kikka på og flytta på og gledet meg til å bruke. Han ser så liten ut oppi den "store" sprinkelsenga i forhold til oppi kurven.....:) Jeg lister meg inn til han flere ganger hver kveld etter han har sovnet og bare ser på lille herligheten som ligger der.....<3

Nå er det jo sånn at lillegutt ikke lar meg savne han for mye om natten! Han våkner like herlig hver tredje time for mat enda....Men, etter noen meget slitsomme netter med noe jeg tolket som tann-frembrudd-problemer virker hver tredje time som luksus akkurat nå! Men vi skal nok prøve oss på litt grøt om noen uker for å se om det kan fylle magen litt bedre på nattestid. Selv om nettene kan være slitsomme, så kommer jo morgenen til slutt.....og da går det nesten ikke an å være i dårlig humør når man våkner opp til en sånn en.....:)


Nå i helgen har vi hatt litt kvalitetstid med søsteren og lille tantegutt igjen. Lørdagen fikk lillegutt seg en lang bytur sammen med farmor og mor fikk tatt igjen litt husarbeid og litt etterlengtet søvn. I dag, søndag, tok jeg og kjæresten med vofsen på en lang tur i skogen mens lillegutt koste seg på besøk hos oldemor. Så heldige oss som har familie rundt oss til å hjelpe litt innimellom, dere er gull verdt<3


Herlige Hvitsteinstjern i dag.

Nå er det klart for en ny uke, som starter med babysvømming i morgen formiddag! Ha en fin start på uken folkens!





1 kommentar:

  1. Så masse koselige bilder. Nydelig liten gutt altså! ♥

    Godt at du endelig er frisk igjen, og ikke minst det å kunne nyte helgen og det fantastiske været vi har hatt. =) Kjekt med snille besteforeldre. =)

    SvarSlett