onsdag 13. juli 2011

Hjem kjære hjem!

Håper dere koser dere om dagen folkens, og nyter solperiodene om dere fortsatt jobber, eller har tatt ferie? For selv med torden, regn og lyn på værmeldingene, så er det faktisk dette som kalles norsk sommer og det hjelper lite å klage på det! Og i dag har vi jo heller ikke hatt noenting å klage over her ihvertfall, kun et par regndrypp på  morgenen og resten sol. Dagen vår har inneholdt både solkrem, strandliv og grilling (kjenner nå at jeg skulle vært litt flinkere med det første...), rett og slett en deilig feriedag. Men dere, jeg må gå litt tilbake i tid og starte med begynnelsen......

Og med begynnelsen så mener jeg ca en uke tilbake i tid......Forrige helg var vi på visning på et hus vi hadde funnet på finn. Vi har jo som endel av dere vet, kikket litt på hus det siste halve året. Ikke fordi vi ikke liker huset  vi bor i, eller området, eller naboene, eller noenting...Huset vårt har faktisk vært helt perfekt det, helt siden vi kjøpte det. Men det er ikke til å stikke under en stol at huset vårt er lite. Og vi har blitt fler. Så vi har kikket en stund etter litt mere plass. Men det har vist seg at det å finne drømmehuset ikke er gjort i en fei.......Mulig vi har vært litt kresne, men det har liksom ikke vært noe som har klaffet 100% selv etter mange visninger. Ihvertfall ikke uten at det har vært altfor dyrt. Så egentlig hadde vi lagt det litt på hylla nå. Men så dukket nå dette huset opp da, og vi tenkte at vi kunne jo altids reise å se. Prisen var også i utgangspunktet litt høy, og vi regnet med at den ville bli høyere i en budrunde. Men likevel dro vi, og likevel la vi inn et bud uten å ha store forhåpningene. Og så dro vi på hytta vår i Kragerø.

Og mens vi satt der, på brygga nedenfor hytta vår.....så ringte telefonen....og huset var vårt!




Vi er superglade og gleder oss masse til å flytte inn! Men før det er det endel ting som må fikses. Ganske mange ting egentlig. Vi må selge huset vårt. Vi må pakke, rydde, male og ordne. Vi må ordne med barnehagen, vi må planlegge og omstille oss litt. Så aller mest gleder jeg meg til alt er ordnet og vi kan sette oss ned i den nye stua vår og nyte det nye hjemmet.

Men ennå er det ferie, og selv med litt ekstra å tenke på så skal dagene nytes. Nå er det bare to uker igjen til jeg begynner å jobbe, og jeg kjenner jeg begynner å bli litt klar. Jeg tror denne høsten kommer til å bringe med seg nye og spennende utfordringer, noe jeg gleder meg til og kommer til å skrive litt mer om senere.


Nå er gullungen i seng og sover søtt.....kvelden er fortsatt ung og solen skinner enda noen timer til, så jeg har ihvertfall ikke tenkt til å sove bort sommernatta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar