søndag 29. mai 2011

Vår Tyrkia-uke!

Vært litt stille fra denne kanten i det siste. Grunnen til det er rett og slett at vi ikke har vært på denne kanten i det siste! I går kom vi nemlig hjem fra en nydelig uke i herlige Tyrkia. Vi har hatt 30 grader i skyggen, turkisblått hav, masse deilig mat og lange dager på stranda. Et deilig pusterom i hverdagen, med mye tid til hverandre.



Når det gjelder den lille trollungen vår kan jeg ikke annet enn å være litt stolt og si at han har oppført seg eksemplarisk hele uken. Jeg var veldig spent på å reise med han. Jeg tenkte mye på selve reisen, og at han sikkert kom til å bli sutrete og lei på flyet. Var også veldig redd for at han skulle bli syk der nede og hadde med noe som lignet et barneapotek med medisiner til stort sett alle anledninger. Det viste seg heldigvis at de fleste av bekymringene var helt unødvendige. Lillegutt var en solstråle fra Norge til Tyrkia, smilte og pratet med alle på flyet. Han sovnet fint på fanget mitt når det var sovetid (noe jeg aldri hadde trodd....), og var rett og slett ikke vanskelig å reise med i det hele tatt.




Jeg hadde med all maten til lillegutt hjemmefra. Samme med bleier. Bagasjen var med andre ord rimelig full av hans ting, og mor og far måtte pakke betydelig lettere enn vanlig....:) På den måten fikk han det stort sett på samme måte som hjemme, både med mat og soving, noe jeg tror var lurt. Han virket ihvertfall fornøyd og sov og spiste godt hele uka.




Været var godt og varmt, både på land og i sjøen. Vi koste oss på stranda og ved bassenget stort sett hver dag, badet masse alle sammen. På kvelden stelte vi og la lillegutt til vanlig tid, i vogna si (som vi også hadde med). Når han hadde sovnet godt gikk vi ned og spiste middag, også trillet vi hjem igjen og la han over i senga si etterpå. Ble veldig positivt overrasket over han der, hadde aldri trodd at det skulle gå så lett.





Så for alle andre som sitter og vurderer å reise til syden med små barn, ikke noe å lure på! Alle barn er selvfølgelig forskjellige, og man vet jo ikke hvordan det går før man prøver. Men vi hadde ihvertfall en kjempefin opplevelse, og kommer ikke til å nøle med å gjøre det igjen! Lillegutt er snart 8 måneder nå, og det tror jeg var en veldig fin tid å reise på. Han springer ikke rundt enda, og er dermed lettere å kontrollere. Likevel er han ikke bitteliten lenger og har rutinene sine godt innarbeidet.




Så sånn har den siste uken vår vært! Har hørt rykter om at været her hjemme ikke har vært like tørt og fint, noe vi fikk bekreftet når vi kom hjem til en jungel av en plen..............



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar